Gotuj z Wojciechem

poniedziałek, 5 listopada 2012

Jak zrobić czekoladki

pralinki

Pomysł na czekoladki z własnym nadzieniem chodził za mną od dawna. Zamiast nudnych kasztanków, tik-taków czy malagi można zrobić nadzienie z użyciem ulubionego likieru alkoholowego. Co więcej można dozować moc swoich czekoladek do odpowiedniego poziomu. Potrzebne są czekolady gorzkie oraz biała, dowolny likier (u mnie padło na likier orzechowy Finezja), foremka silikonowa oraz pędzelek. Przepis bazowy można dowolnie wzbogacać, dodajac np chili lub bakalie. Prosta i dość efektowna rzecz. W przypadku bardziej płynnego nadzienia gdy mamy problem z położeniem ostatniej warstwy można wcześniej zamrozić czekoladki w zamrażalniku.


  • 2 czekolady gorzkie
  • 1 czekolada biała
  • likier orzechowy

Czekoladę gorzką roztapiamy nad parą i pędzelkiem smarujemy dno i ścianki foremek, czynność należy powtórzyć trzykrotnie, schładzając uprzednio każdą warstwę w lodówce.


Czekoladę białą roztapiamy również w kąpieli wodnej i łączymy z likierem, około 1 lampki koniakówki na tabliczkę czekolady. Wypełniamy wnętrza w foremkach. Po schłodzeniu ponownie przykrywamy warstwą czekolady gorzkiej.






27 komentarzy:

  1. do czekoladek najlepiej najpierw temperować czekoladę :) czekolada będzie ładnie błyszczeć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają ładnie, nie powstydziłabym się takich na prezent:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale bym zjadła taka czekoladkę, wspaniale wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  4. tak , tak czekoladki z nutą alko to jest to :) ja dodaję whisky i troche kremówki i smakuje jak baileys :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podoba mi się ten pomysł :) wykorzystam

      Usuń
  5. Wyglądają świetnie. Jeszcze nigdy nie robiłam ich sama, muszę się w końcu odważyć :) Ale najpierw wybiorę się po foremki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja robiłem po raz pierwszy i efekt jak widać całkiem fajny, natomiast foremki szukałem w 4 sklepach, pewnie najszybciej na allegro się znajdzie

      Usuń
    2. W Empiku :)

      Usuń
  6. ja wybieram likier kawowy i dodatek chili do czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniałe czekoladki!
    dostać takie na prezent.. świadczy ile znaczymy dla tego, co je przyrządził. wspaniały prezent.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe!! Właśnie dzisiaj oglądałam francuski film "Przepis na miłość" coś w temacie robienia czekoladek... :) Twoje są piękne i pewnie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. W weekend zamierzam pierwszy raz zrobić czekoladki- mam nadzieję, że wyjdą mi równie piękne i słodkie jak Twoje:) p.s przydałaby mi się jedna lub dwie teraz do kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. od bardzo dawna się zbieram by zrobić czekoladki w domu, oj muszę w końcu się przełamać!:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Od jakiegoś czasu chodzą za mną domowe czekoladki, wszystkie składniki mam pod ręką, więc chyba czas najwyższy je zrobić. Te na zdjęciu są mega apetyczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem pod wrażeniem. Wyglądaja niesamowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne, ja niestety nie mogę ich zrobić bo zjadłabym wszystkie na raz :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł na własne czekoladki mniam mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super pomysł, będę musiał spróbować, niestety w deserach mam niewielkie doświadczenie ale od czegoś trzeba zacząć przecież ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czekoladki są efektowne - trochę z nimi zabawy, ale warto :) Twoje wyglądają ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja ogólnie jak robię czekoladki to robię nawet czekoladę sama, na blogach jest sporo poradników, łatwo znaleźć odpowiedni dla siebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiałem się nad kupnem kuwertury ale Twój pomysł bardzo mi się podoba, spróbujemy

      Usuń
    2. Naprawdę warto, zacznij od gorzkich, a dopiero potem rób mleczne, w ten sposób najłatwiej się nauczyć ! :)

      Usuń
  18. Może wreszcie wykorzystam swoje foremki-dinozaury:)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj Wojciechu :)
    Bardzo spodoba mi sie Twoj prosty, smakowicie wygladajacy przepis. Mam tylko pytanie odnosnie proporcji: ile gram w Twoim przepisie ma tabliczka czekolady - standardowo 100g? I ile ml ma 1 lampka?
    Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń