Gotuj z Wojciechem

poniedziałek, 29 lipca 2013

Curry z bakłażanem i papryką

przepis

Kolejna akcja wspólnego gotowania, tym razem inspirowana wpisem z bloga Wallflower Girl. To aromatyczne, pachnące curry danie to indyjska wersja znanego i powszechnie lubianego ratatouille. Ze względu na krótki czas duszenia, bakłażana najlepiej obrać ze skóry lub smażyć/dusić nieco dłużej. W takim przypadku paprykę możemy dodać nieco później jeśli chcemy aby była chrupiąca. Osobiście preferuję podanie warzyw w towarzystwie chrupiącej bagietki ale danie to sprawdzi się również z ryżem lub makaronem. Same warzywa to spora porcja dla czterech osób.

  • 1 cebula
  • 2 bakłażany
  • 3 czerwone papryki
  • 8 pomidorów malinowych (lub 2 puszki pomidorów)
  • 2 łyżeczki curry
  • 1 łyżeczka garam masala
  • 1 łyżeczka ostrej papryki
  • 1 łyżeczka kuminu
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka imbiru
  • natka pietruszki
  • oliwa, sól, pieprz

W garnku o grubym dnie rozgrzej 6 łyżek oliwy i wrzuć posiekaną cebulę. Gdy cebula się zeszkli dodajemy pokrojoną paprykę a następnie bakłażana, również pokrojonego w kostkę. Dodajemy czosnek i przyprawy i obsmażamy często mieszając około 5 minut.


Dodajemy obrane ze skóry i pokrojone drobno pomidory. Doprowadzamy do wrzenia. Przykrywamy pokrywką, zmniejszamy ogień i dusimy 10-15 minut. W razie potrzeby możemy dodać wody jeśli soku z pomidorów będzie zbyt mało.


Serwujemy posypane świeżą natką pietruszki z dodatkiem białego pieczywa (bagietka lub chlebek naan).




We wspólnym gotowaniu udział wzieli: Marta, Maggie, Siankoo, Panna Mawinna oraz Bartoldzik.


4 komentarze:

  1. A ja niby taka Parlez-vous français a Ratatoullie jeszcze nie jadłam :( składniki na Twoje curry mam, tylko bakłażany są włoskie czy to nie przeszkodzi, aby curry było naprawdę indyjskie? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę Ci, że to wspaniałe odkrycie dopiero przed Tobą. Jesteś pierwszą znaną mi osobą która z Włoch przywozi bakłażany zamiast wina więc szczerze mówiąc nie wiem ;) Wersja francuska też leży u mnie jak coś, to już bliżej jakby...

      Usuń
  2. Wspaniale u ciebie wyglada! I tez uwazam, ze z pieczywem to curry smakuje najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja standardowo zrobiłam wyłam i podałam to curry z kaszą kuskus. Ogólnie bardziej wolę wszelkiej maści kasze aniżeli ryż czy pieczywo.

    OdpowiedzUsuń