Gotuj z Wojciechem

poniedziałek, 28 maja 2012

Spaghetti Puttanesca

przepis
Włoski klasyk którego nazwy lepiej nie przekładać na język polski. Dla wielbicieli słonych sardeli i chili które dominują w smaku. Sos puttanesca może być serwowany z każdym innym rodzajem makaronu. Suszone pomidory nie są wymaganym dodatkiem.

  • 400g spaghetii
  • puszka krojonych pomidorów
  • 6 filecików anchovies
  • 6 suszonych pomidorów
  • 100g czarnych oliwek
  • 2 łyżki posiekanej pietruszki
  • 2 łyżki kaparów
  • 5 łyżek oliwy z oliwek
  • czosnek, suszone płatki chili, parmezan

Na patelni rozgrzać oliwę z dodatkiem filecików, chili, kaparów oraz czosnku. Kiedy fileciki się rozpadną dodać pomidory z puszki, oliwki oraz pomidory suszone. Gotować na małym ogniu około 20 minut, pod koniec dodać posiekaną pietruszkę. Makaron ugotować i połączyć z sosem. Podawać posypane parmezanem.

4 komentarze:

  1. Wydaję mi się, że ja to komentowałam... Ale, w razie czego zrobię to jeszcze raz. Wywaliłabym oliwki i mogłoby się znaleźć na moim talerzu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Aż mi się przypomniała głupia sytuacja. Chłopak sam zrobił dla mnie kolację, na której pojawiły się oliwki. Ciężko mi było powiedzieć, że ja raczej ich nie jadam i włożyłam wszystkie do rękawa bluzki. Wszystko poszłoby zgodnie z planem, ale kiedy chciałam wyjść i pozbyć się tego On chwycił mnie za rękę i wszystkie oliwki rozpaćkały się na podłodze.

      Ah, wspomnienia dzięki Wojciechowi :)

      Usuń
    2. heh rozumiem już, obiecuje je jakoś ukrywać w następnych daniach ;)

      Usuń