Gotuj z Wojciechem

wtorek, 9 lipca 2013

Karkówka z rabarbarowym chutney

przepis

Boczek, rabarbar i dowolny alkohol to składniki na bazie których powstał przepis na to danie. Pomysł oczywiście zrodzony na forum wspólnego gotowania, gdzie rodzą się same wspaniałe idee. Do dania z boczkiem nie trzeba mnie długo przekonywać. Tym sposobem na niedzielny obiad trafiła się grillowana, marynowana wcześniej w brandy, karkówka z boczkiem i rabarbarowo-żurawinowym chutney. Chutney wbrew wszelkim obawom okazało się być świetnym dodatkiem do wieprzowiny i bardzo przyjemnie skomponowało się z boczkiem. Przygotowanie tego obiadu jest w zasadzie błyskawiczne i nie wymaga dużego kunsztu kulinarnego. Do akcji dołączyła również Mirabelka oraz Dobromiła, której wersja ukaże się nieco później dzisiaj.


Chutney
  • 4 laski rabarbaru
  • pół szklanki żurawiny suszonej
  • 1 cebula
  • 3 łyżki miodu
  • 4 łyżeczki octu jabłkowego
  • 1 łyżeczka startego imbiru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki goździków
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • sól, pieprz
Marynata
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 2 łyżki brandy
  • pół szklanki oleju
  • 2 łyżki mieszanki ziół do grilla
  • 2 łyżki sosu Worcestershire
  • 1 łyżka ketchupu
  • 1 łyżeczka musztardy
  • pół łyżeczki soli
  • pół łyżeczki pieprzu
Mięso
  • 2 plastry karkówki
  • 6 plastrów boczku wędzonego

Wszystkie składniki marynaty wrzucamy do miksera i miksujemy. Mięso lekko rozbijamy, przekładamy do marynaty i odkładamy do lodówki na kilka godzin lub na całą noc.


Przygotowujemy chutney. Rabarbar siekamy na małe kawałki, przekładamy do miski. Dodajemy posiekaną cebulę i resztę składników. Mieszmy dokładnie i wrzucamy na patelnię. Smażymy cały czas mieszając około 7-8 minut.


Bezpośrednio przed grillowaniem plastry boczku rozkładamy na blacie, kładziemy na nich mięso wyjęte z marynaty i zawijamy. Wrzucamy na dobrze rozgrzaną patelnię grillową i smażymy z obu stron około 10 minut. Jeśli zaczyna się za bardzo przypalać podlewamy olejem.


Podajemy z chutney rabarbarowym oraz innymi dodatkami jak młode ziemniaczki.


przepis

8 komentarzy:

  1. z ochotą wprosiłabym się na taki obiadek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w domu kilogram karkówki i nie wiem, co z nią zrobić, może zainspiruję się Twoim daniem, uwielbiam takie chutneye ;) P.S. Idąc za Twoją radą, Wojtku, założyłam fanpage bloga :D Choć jako informatyczna ignorantka męczyłam się z tym pół dnia xd. Nie miałam już siły na jakąkolwiek promocję :D W każdym razie, pozdrawiam serdecznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. To ma być skromnie? :P a właśnie przypomniałam sobie, że robiłam kiedyś karkówkę z rabarbarem, ale trochę inaczej i bez boczku :) Tak więc nie mam wątpliwości, że Twój obiad był pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe połączenie. Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O właśnie też tak chciałam to rozwiązać. Tylko chutney miał być z daktylami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja uwielbiam rabarbarowy chutney do grillowanej karkówki-dla mnie rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam dzisiaj, wyszło rewelacyjnie, teraz czekam na wolną chwilę, wstawię Twoje przepisy u siebie:)

    OdpowiedzUsuń